zij-kant wint brons met Equal Pay Day spotjes!

epd_ned_drukkopieVrijdagavond werden op het 25ste Gala van de Creative Club of Belgium de CCB-Awards uitgereikt.  zij-kant, ABVV-vrouwen en mortierbrigade wonnen brons met de spotjes uit de Equal Pay Day campagne ‘t zijn niet de hormonen, ’t is het verschil in lonen van vorig jaar.

In de jury van dit jaarlijkse evenement zitten de beste creatieve talenten van België. Voor de eerste keer werd het systeem van jurering van het internationaal reclamefestival van Cannes toegepast.

De spot in opdracht van zij-kant en ABVV-vrouwen is een creatie van het Brusselse bureau Mortierbrigade. In de filmpjes zie je vrouwen op het werk of thuis de kast en keuken afbreken. Hun frustratie is niet een mislukt gekookt eitje of een slecht afgehandeld dossier, wel het verschil in lonen tussen vrouwen en mannen. Bekijk hier de winnende spotjes!

zij-kant organiseert samen met de ABVV-vrouwen elk jaar Equal Pay Day, de dag waarop de loonkloof tussen vrouwen en mannen wordt aangekaart. En dat is nog altijd nodig. Ondanks de wetgeving, de loonevolutie en de gemiddelde loonstijgingen, is de gemiddelde loonkloof vrijwel ongewijzigd gebleven sedert 1995. 

Vorig jaar wonnen zij-kant en ABVV-vrouwen ook al een Bronzen Leeuw op het Reclamefestival van Cannes voor de Equal Pay Day spot uit 2006.

 

Geplaatst in Nieuws.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.