Europese Commissie sensibiliseert rond loonkloof

Al sinds de eerste Equal Pay Day-campagne in 2005 pleit zij-kant voor een geïntegreerde aanpak van de loonkloof op nationaal en Europees niveau. Vandaag lanceert de Europese Commissie haar eigen campagne tegen loonongelijkheid. De loonkloof is immers ook een Europees probleem, met gemiddeld 17% verschil tussen de lonen van vrouwen en mannen op de Europese arbeidsmarkt.

Bekijk hieronder de campagneclip van de Europese Commissie, die dat verschil op een erg toegankelijke manier verduidelijkt.

Binnenkort lanceert zij-kant overigens de nieuwe Equal Pay Day-campagne, inclusief grensverleggende Equal Pay Day-clip. Vorig jaar oogsten we met onze bonkende bomma’s wereldwijd succes, met inmiddels meer dan 1,8 miljoen YouTube-kijkers. Dit jaar hopen we onze boodschap opnieuw ruim te kunnen uitdragen dankzij een nieuwe samenwerking met communicatiebureau mortierbrigade.

Benieuwd? Hou dan zeker onze website www.equalpayday.be in de gaten!

Geplaatst in Nieuws en getagd met , , , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.