Equal Pay Dayfilmpje 2012 drie keer genomineerd voor CCB Awards

Op vrijdagavond 7 juni worden op het Gala van de Creative Club of Belgium in Knokke de CCB-Awards 2013 uitgereikt, de belangrijkste prijzen voor creatieve reclame in België. zij-kant en het reclamebureau mortierbrigade zijn met hun Equal Pay Dayfilmpje, met voormalig Amerikaans porno-icoon Sasha Grey in de hoofdrol, genomineerd in drie categorieën: Public Awareness Messages, Visual (commercials) en Copywriting UK. In het filmpje dat verder bouwt op de slogan “Verklein de loonkloof. Word porno-actrice” vertelt Sasha Grey op muziek van Tim Vanhamel over haar carrière en over de keuzes die ze als jonge vrouw gemaakt heeft, terwijl haar vroegere collega’s op de achtergrond een en ander omzetten in de praktijk. Het filmpje wil jongeren bewust maken van het verband tussen hun studiekeuze en hun latere loon en loopbaan, en wil meisjes stimuleren hun toekomst zélf vorm te geven.

Het Equal Pay Dayfilmpje met Sasha Grey won eerder al een bronzen Eurobest Award in de categorie ‘Public Awareness Messages’. De Eurobest Awards zijn erkenningen voor het beste uit de Europese communicatie-industrie. Het Equal Pay Dayfilmpje van zij-kant en mortierbrigade was eveneens genomineerd voor de Gouden Welp 2012, de prijs voor het beste Belgische filmpje van het reclamefestival van Cannes, nadat ze deze prijs in 2011 in de wacht sleepte met het filmpje over de bonkende bomma’s.

 

Geplaatst in Nieuws.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.