Equal Pay Day wint zilver en brons op CCB Awards

Vrijdagavond 8 juni werden op het Gala van de Creative Club of Belgium de CCB-Awards uitgereikt, de belangrijkste prijzen voor creatieve reclame in België. zij-kant en het reclamebureau mortierbrigade wonnen voor de Equal Pay Day-spot uit 2011 zilver in de categorie ‘film’ en brons in de categorie ‘viral video’. In de clip verrichten vier 65-plussers als dappere bonkende bomma’s zware jobs op de tonen van de dancehit ‘Satisfaction’ van Benny Benassi. Onder het motto ‘Minder verdienen is langer werken’ klaagde de clip de lage vrouwenpensioenen aan, in het kader van Equal Pay Day 2011.

De clip werd een wereldwijde internethit met inmiddels meer dan twee miljoen YouTube-kijkers, en kreeg ook heel wat lof uit professionele hoek. Zo wonnen de bonkende bomma’s eerder al de Gouden Welp voor de beste Belgische reclamespot van 2011 en werden ze vorige zomer drie keer genomineerd op het reclamefestival van Cannes.

Geplaatst in Nieuws en getagd met , , , , , .

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.