Equal Pay Day-filmpje wint zilver op de CB-Awards

EPD_Still03What women really want is… an award!” Ons Equal Pay Day-filmpje uit 2015, waarbij je door middel van een interactieve knop kon horen wat vrouwen écht willen, heeft vrijdag in Knokke zilver gewonnen op het Gala van Creative Belgium. De CB-Awards zijn de belangrijkste prijzen voor creatieve reclame in België. De spot ontwikkeld door mortierbrigade, Caviar en MediaMonks was genomineerd in de categorie Film.

In de ‘What women really want‘-spot voor Equal Pay Day 2015 zwierden ABVV en zij-kant de clichés de wereld uit aan de hand van een ultrastereotiep reclamefilmpje met dubbele bodem. Een keurige moeder wast de besmeurde witte truitjes van man- en zoonlief, na hun mountainbiketocht. In de overduidelijk gedubde versie prijst de stem van de Vlaamse actrice Ini Massez daarbij het wasmiddel Swift aan. Door aan de virtuele wasmachineknop te draaien kan je echter kiezen voor de Engelstalige, niet-gedubde versie van de spot. Zo hoor je wat de Britse actrice Rachel Donovan werkelijk zegt: “real fun, wasting my time”. Zij bekritiseert de stereotiepe taakverdeling en zegt dat ze liever een volwaardige carrière zou nastreven en 20% meer loon krijgen. Wat vrouwen écht willen is  immers niet Swift, maar equal pay.

Communicatiebureau mortierbrigade, productiehuis Caviar en het interactieve marketingbureau MediaMonks tekenden in opdracht van zij-kant en ABVV voor dit knap staaltje van originele digitale productie, te bekijken op equalpayday.be.

Bekijk hier het filmpje zoals het getoond werd op de CB-Awards:

Traditie

zij-kant en mortierbrigade hebben een traditie van kwalitatief hoogstaande Equal Pay Day-spots. Ook deze vorige Equal Pay Day-spots vielen reeds in de prijzen:

Verklein de loonkloof, word porno-actrice (2012)

Winnaar van twee keer zilver (categorie Film en Film direction) op de CCB-Awards en een bronzen Eurobest Award (categorie Public Awareness Messages).

Minder verdienen is langer werken (2011)

Winnaar van de Gouden Welp op het reclamefestival van Cannes en brons (categorie Viral video) en zilver (categorie Film) op de CCB-Awards.

’t Zijn niet de hormonen, ’t is het verschil in lonen (2007)

Winnaar van een bronzen CCB-Award.

Vrouwen 24 % minder betalen dan mannen is een belediging (2006)

Winnaar van een Bronzen Leeuw op het reclamefestival van Cannes (categorie Public Awareness Messages).

Geplaatst in Nieuws, slider en getagd met , , .

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.