Op het reclamefestival in Cannes kapen zij-kant, ABVV-vrouwen en Fien Troch de Bronzen Leeuw weg voor de reclamespot ‘Executive Cow’ voor Equal Pay Day. 

affiche_nlDe Belgische regisseur Fien Troch heeft met het productiehuis CZAR/CCCP een Bronzen Leeuw gewonnen op het reclamefestival van Cannes. Dit voor haar reclamespot ‘Executive Cow' voor de Equal Pay Day van zij-kant. Troch wint de Bronzen Leeuw in de categorie ‘Public Awareness Messages'.

De spot in opdracht van zij-kant is een creatie van het Brusselse bureau Mortierbrigade en werd door het internationale publiek op applaus onthaald. In het filmpje wordt een vrouw constant beledigd door haar collega's. De ultieme belediging is echter haar loon. Mannen en vrouwen niet hetzelfde betalen, dat is pas discriminerend.

zij-kant ijvert voor gelijke rechten voor mannen en vrouwen. In samenwerking met ABVV-vrouwen organiseert zij elk jaar haar Equal Pay Day, de dag waarop de loonkloof tussen vrouwen en mannen wordt aangekaart. En dat is nog altijd nodig. Ondanks de wetgeving, de loonevolutie en de gemiddelde loonstijgingen, is de gemiddelde loonkloof vrijwel ongewijzigd gebleven sedert 1995.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.