Wie verdient de AUWCH Award?

awardAan seksistische uitspattingen geen gebrek in 2017. De Vrouwenraad nomineerde drie organisaties die het vorig jaar echt te bont maakten in ons land. Stem voor de meest vrouwonvriendelijke kandidaat en ‘beloon’ hem met een stekelige AUWCH Award.

De AUWCH Award is een initiatief van de Vrouwenraad. Hiermee zet zij seksistische uitlatingen, gedrag of campagnes in de kijker en geeft de personen of organisaties erachter een stevige prik. Seksisme is immers niet oké. Het schaadt het beeld en de kansen van vrouwen en mannen. Het publiek kan via de website zelf personen of organisaties nomineren. Stemmen kan tot 17 januari.

Voor de AUWCH Award 2017 zijn er drie genomineerden:

DVRental met ‘Want to rent me?’
dv_rental_trisDVRental vraagt of u op zoek bent naar een oplegger. Met expliciete beelden op hun vrachtwagens en website maakt het West-Vlaamse bedrijf seksistische reclame voor het verhuren van trailers. Bovendien was er ook nog de dubbelzinnige boodschap: “Samen zoeken we naar de optimale huurformule die het best bij uw behoefte aansluit.” Hoe vrouwonvriendelijk kan je zijn?

Koninklijke Belgische Voetbalbond met unequal pay voor de Red Flames
voetbalbond_kleinDe dames van de Red Flames, onze Belgische vrouwenvoetbalploeg, moesten in dezelfde mannenoutfits als hun collega’s, de Rode Duivels, naar het EK vrouwenvoetbal. Niet bepaald vrouwvriendelijk. Ook loongewijs is het verschil groot, want net als bij hun shirts krijgen de dames een small en de mannen een (xxx)large. De ‘equal play, equal pay’-vraag van de Red Flames kwam ook aan bod in  het debat dat zij-kant organiseerde op het Festival van de Gelijkheid over de duizelingwekkende loonkloof in de sport.

Kinepolis met goodiebags op de Ladies@themovies
kinepolis_kleinKinepolis had iets beter mogen nadenken over de producten die ze in de zakjes stopten bij de première van ‘Wonder Woman’, een film over een van de weinige vrouwelijke superhelden. Meerdere bezoekers trokken grote ogen toen ze in de goodiebag onder andere poetsproducten en reclame voor dieetpillen vonden. Kinepolis heeft duidelijk een ander beeld van vrouwenemancipatie dan Wonder Woman, haar bezoeksters en ongetwijfeld heel veel andere vrouwen (en mannen).

www.auwchaward.be 

Geplaatst in Nieuws, slider en getagd met , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>