Op 15 februari 2015 gaat de Week van de Lentekriebels van start. De 12de editie staat in het teken van lichaamsbeeld en schoonheidsidealen. Met de presentatie ‘Mooi is anders’ gaat zij-kant ook dieper op dit thema in en tonen we dat schoonheid vooral een kwestie is van je goed in je vel te voelen.
Tijdens de Week van de Lentekriebels roept Sensoa vzw iedereen die met jongeren en kinderen werkt op om aandacht te besteden aan relationele en seksuele vorming, iets waar zij-kant ook al jaren voor pleit. Ook vraagt het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid om lichaamsbeelden terug naar normale proporties te brengen
Mooi is anders
zij-kant geeft al jarenlang vorming over het thema schoonheidsidealen. Met de presentatie ‘Mooi is anders’ ontdekken we hoe we de droombeelden van perfectie kunnen doorprikken, zodat we eindelijk complexvrij kunnen genieten van schoonheid in al haar vormen. We nemen het publiek mee op een reis door de verschillende eeuwen en culturen, om aan te tonen dat schoonheidsidealen heel relatief zijn. Aangekomen in de wereld van vandaag nemen we de tendensen van seksualisering en pornoficatie op de korrel.
Interesse om een vorming te organiseren voor je organisatie? Laat ons gerust iets weten via info@zij-kant.be.
Organisaties
De Week van de Lentekriebels is een organisatie van Sensoa en RoSa, ook de volgende organisaties staan mee aan het roer: Jongerengids, Jong & Van Zin, vzw Jong, Mediaraven, Joetz, Lejo, GO!, Katholiek Onderwijs Vlaanderen, POV, OVSG, VCLB, VOOP, Vlaamse Scholierenkoepel, International Centre for Reproductive Health (ICRH), Wijkgezondheidscentra, Awel, Centra voor Algemeen Welzijnswerk (CAW), Jongerenadviescentra (JAC), Expoo, Mediawijs, Merhaba, Wel Jong Niet Hetero, Çavaria & Ella vzw.
Meer info van Sensoa:
- Oproep om lichaamsdelen naar normale proporties te brengen.
- Lestips om te praten over lichaamsbeeld en schoonheidsidealen.
- Leermiddelen over schoonheidsidealen.
- Ook de 2de editie van de Weetewa-vlogwedstrijd stond in het teken van ‘lichaamsbeeld en de rol van de media’.